140 240 kr till Stadsmissionens matkassar

tisdag 28 februari 2023

EF

I samband med fredagens lunch hos Rotary Uppsala Södra överlämnades 140 240 kr till Stadsmissionen från Uppsalas Rotaryklubbar. Behovet av stöd med matkassar ökar, både bland Uppsalas invånare och flyktingar från Ukraina. Varje dag åker Stadsmissionen runt och samlar in mat och torrvaror som skänkts av olika handlare.  Vid matcentralen delas varorna upp i matkassar och det är också där som prenumeranter hämtar kassarna.

Inför julen 2022 såldes presentkort för 120 240 kr genom Rotaryklubbarna i Uppsala till förmån för Stadsmissionens matkasseprojekt och därtill fick man ett bidrag från "Distrikt Grants, d.v.s. bidrag genom TRF (The Rotary Foundation, som är är en stiftelse med uppgift att stödja Rotaryklubbar med bidrag till lokala och internationella projekt.). på 20 000 kr. Summan blev alltså 140 240 kr till Stadsmissionens matkassar.

Bilden: Presidenten i Uppsala Södra Rotaryklubb, Ann-Sofi Ripstrand, flankeras av Stadsmissionens direktör Maja Harfner och Stadsmissionens marknads- och kommunikationschef Therese Rönnbäck.

Maja Harfner, Ann-Sofi Ripstrand och Therese Rönnbäck.